Vigtig information vedr. Covid-19
20-08-2020

Information om servicekampagne på Ford Kuga Plug-in Hybrid

Book din tid på vores Ford værksteder ved at trykke på knappen så vi kan løse fejlen. Du kan tidligst booke en tid til din Ford Kuga PHEV fra d. 24. august 2020 grundet levering af reservedele.

Book tid på værkstedet til din Ford Kuga PHEV 


BALLERUP, 11. AUGUST 2020. Ford Motor Company har identificeret en potentiel teknisk fejl i visse Ford Kuga Plug-in Hybrid til kunder i Europa, herunder også i Danmark. Årsagen er en potentiel fare for overophedning af bilens højspændingsbatteri, som skal justeres.


Ford Motor Company har i forbindelse med virksomhedens løbende kvalitetsprocesser identificeret en potentiel fejl på Ford Kuga Plug-in Hybrids højspændingsbatteri. Den potentielle fejl berører udelukkende Kuga Plug-in Hybrid-modeller produceret før 26. juni 2020. Antallet af potentielt berørte Kuga Plug-in Hybrid i Danmark er 2.901 ud af de 6.500 solgte enheder i alt.

I det højst usandsynlige tilfælde, at Kuga Plug-in Hybrids batteri har udviklet en teknisk fejl, kan det være nødvendigt for batteriet at frigive gasser for at komme af med både tryk og varme. Dette kan under ekstreme forhold potentielt udgøre en risiko for overophedning af de omkringliggende materialer, som i sjældne tilfælde kan udgøre en brandfare. Dette kan også opstå, mens bilen står parkeret under opladning uden opsyn.


Hvad skal man gøre som kunde?

Den 13. august vil Ford Motor Company sende information ud til berørte ejere af Kuga Plug-in Hybrid-modeller, som er produceret inden den 26. juni 2020.

Hvis man som berørt kunde har appen FordPass tilknyttet til sin bil, vil man også i appen kunne se information om servicekampagnen fra den 13. august.

Hvis man ikke har FordPass, kan man fra den 13. august slå sin bil op via Fords Etis-platform og se, om den er indbefattet af servicekampagnen. 

Berørte kunder kan fra 13. august kontakte deres autoriserede Ford-forhandler for at aftale en tid for udbedring af kampagnen, som vil ske fra den 24. august og frem. Omkostninger i forbindelse med servicekampagnen sker på Ford Motor Companys regning uden omkostning for kunden. 

Indtil servicekampagnen er udbedret, må Kuga Plug-in Hybrid IKKE oplades via kabel – hverken derhjemme eller offentligt, herunder heller ikke med nødlader, da dette i sjældne tilfælde kan udgøre en brandfare. Samtidig skal al kørsel foregå i køreprogrammet EV Auto. Ford Motor Company forsikrer om, at det stadig er trygt for ejere af allerede udleverede Kuga Plug-in Hybrid at køre videre i deres bil, indtil servicekampagnen er udbedret, såfremt kørsel foregår efter ovenstående anvisninger.

Dette betyder også, at der vil opstå forsinkelse på udleveringen af de Kuga Plug-in Hybrid, der endnu ikke er blevet overleveret til kunder. Kunderne vil blive kontaktet af deres Ford-forhandler, så snart deres Kuga Plug-in Hybrid har fået foretaget udbedring af kampagnen og dermed kan udleveres.

Ford Motor Company beklager den ulejlighed, som Ford Kuga Plug-in Hybrids servicekampagne måtte forårsage. Det sker i virksomhedens bestræbelse på altid at levere biler, der lever op til de højeste kvalitets- og sikkerhedskrav, så man som kunde til enhver tid kan være helt tryg ved sin Ford.


Hvordan finder man ud af, om ens bil er omfattet af en servicekampagne?

Som led i en servicekampagne kan det være nødvendigt for Ford Motor Company at tilbageholde eller tilbagekalde et antal biler, som skal have foretaget en eller anden form for kontrol, ændring eller reparation.

Ud over de tiltag, som Ford Motor Company igangsætter ved en servicekampagne, har du som Ford-kunde også altid mulighed for selv at tjekke, om der er udestående servicekampagner på din Ford via Fords Etis-platform. Her skal du i venstre kolonne blot indtaste din bils registreringsnummer. Alternativt kan du i højre kolonne indtaste din bils 17-cifrede stelnummer (også kaldt VIN-nummer), som findes på det lille skilt i din bils forrude.

Tekniske servicekampagner udbedres uden udgift for dig som kunde på alle autoriserede Ford-værksteder. Som Ford-kunde er du altid velkommen til at kontakte din nærmeste Ford-forhandler eller Fords kundeservice i tilfælde af spørgsmål.

Ford Motor Company forpligter sig til at levere sikre biler af højeste kvalitet og adressere potentielle fejl omgående. Det vigtigste for Ford Motor Company er, at du som kunde fortsat kan være tryg ved din Ford.

Kontakt osSe flere nyhederGå til MyNewsDesk



Nyheder og events



Vilkår og betingelser Privatlivspolitik Karriere